Wendbaar, Krachtig, Iconisch.

Porsche 911 GT3 RS te Koop:
Vind Jouw Droomauto Vandaag

Adembenemende combinatie van compromisloze prestaties

Ontdek de ultieme rijervaring met de Porsche 911 GT3 RS – een adembenemende combinatie van compromisloze prestaties, baanbrekende technologie en tijdloze stijl. Deze legendarische sportauto, voortgekomen uit het DNA van Porsches meest bejubelde racewagens, brengt pure passie en precisie-engineering samen om een ongeëvenaard rijplezier te bieden.

De 911 GT3 RS verlegt de grenzen van wat mogelijk is met zijn lichtgewicht constructie, geavanceerde aerodynamica en indrukwekkende vermogen. 

Zijn krachtige motor, gecombineerd met een uiterst responsieve besturing en geavanceerde ophanging, zorgt voor een opwindende acceleratie en uitzonderlijke wendbaarheid. De GT3 RS is niet alleen ontworpen om te presteren op het circuit, maar ook om te schitteren op de openbare weg.

Voortgedreven door het karakteristieke Porsche geluid.

Performance

De Porsche 911 GT3 RS levert een indrukwekkende combinatie van snelheid en wendbaarheid. Met zijn krachtige 4,0 liter zescilinder boxermotor levert de GT3 RS maar liefst 525 pk en een koppel van 465 Nm. Hiermee accelereert de auto in slechts 3,2 seconden van 0 naar 100 km/u en bereikt hij een topsnelheid van 296 km/u. Deze adembenemende prestaties maken de Porsche 911 GT3 RS de perfecte keuze voor liefhebbers van snelheid en precisie.

Achterspoiler
Een van de meest opvallende aerodynamische elementen van de Porsche 911 GT3 RS is de grote, vaste achterspoiler. Deze spoiler is ontworpen om extra neerwaartse druk te genereren, wat resulteert in een verbeterde grip en stabiliteit bij hoge snelheden. De achterspoiler is bovendien instelbaar, zodat je de hoek kunt aanpassen voor een optimale afstemming op verschillende circuits of rijomstandigheden.
Luchtinlaten en ventilatieopeningen
De GT3 RS beschikt over diverse luchtinlaten en ventilatieopeningen die zorgen voor een optimale koeling van de motor, remmen en andere essentiële componenten. Aan de voorzijde zijn er grote luchtinlaten in de bumper, terwijl er aan de achterzijde extra ventilatieopeningen zijn aangebracht. Deze geoptimaliseerde luchtstroom helpt om de prestaties van de GT3 RS op een constant hoog niveau te houden, zelfs onder de meest veeleisende omstandigheden.
Diffusor en bodemplaat
De onderzijde van de Porsche 911 GT3 RS is voorzien van een vlakke bodemplaat en een geïntegreerde diffusor aan de achterkant. Deze elementen zijn ontworpen om de luchtstroom onder de auto te optimaliseren en turbulentie te verminderen. Dit resulteert in een betere luchtweerstand en stabiliteit bij hoge snelheden, waardoor de GT3 RS nog meer vertrouwen en controle biedt aan de bestuurder.
Actieve aerodynamica
Naast de vaste aerodynamische elementen, maakt de Porsche 911 GT3 RS ook gebruik van actieve aerodynamica om de prestaties verder te optimaliseren. De actieve aerodynamica bestaat uit beweegbare kleppen in de voorbumper en achterspoiler, die de luchtstroom kunnen regelen op basis van de rijomstandigheden. Hierdoor kan de GT3 RS de neerwaartse druk en luchtweerstand perfect in balans houden, wat resulteert in een uitzonderlijke wegligging en efficiëntie.
Vorige slide
Volgende slide

Rijervaring

De rijervaring van de Porsche 911 GT3 RS is ongeëvenaard. Dankzij het lichte chassis en de geavanceerde ophanging biedt de GT3 RS uitzonderlijke wendbaarheid en responsiviteit. Het resultaat is een auto die je volledige controle en vertrouwen geeft, of je nu over het circuit scheurt of geniet van een sportieve rit op de openbare weg. Met zijn precieze besturing en indrukwekkende grip zal de GT3 RS je verwachtingen overtreffen, elke keer dat je achter het stuur kruipt.

Brandstofverbruik en uitstoot

Brandstofverbruik

Het brandstofverbruik van de GT3 RS kan variëren afhankelijk van de rijstijl en omstandigheden. Onder normale rijomstandigheden en met gematigde acceleratie biedt de GT3 RS een redelijk brandstofverbruik voor een auto met dergelijke prestaties. Het is belangrijk op te merken dat het brandstofverbruik aanzienlijk kan toenemen bij agressief rijgedrag of tijdens circuitgebruik.

Energie-efficiënte technologieën

Porsche heeft verschillende energie-efficiënte technologieën geïmplementeerd om het brandstofverbruik van de 911 GT3 RS te optimaliseren. Een voorbeeld hiervan is het auto start-stop-systeem, dat de motor automatisch uitschakelt wanneer de auto tot stilstand komt (bijvoorbeeld bij een verkeerslicht) en direct weer start zodra het gaspedaal wordt ingetrapt. Dit systeem helpt het brandstofverbruik en de uitstoot in stadsverkeer te verminderen.

Uitstoot en emissienormen

De Porsche 911 GT3 RS voldoet aan de huidige emissienormen en is uitgerust met geavanceerde uitlaatgasreinigingssystemen om de uitstoot van schadelijke stoffen te minimaliseren.

Het uitlaatsysteem maakt gebruik van katalysatoren en andere technologieën om de uitstoot van stikstofoxiden, koolmonoxide en andere schadelijke stoffen te beperken. Dit zorgt ervoor dat de GT3 RS voldoet aan de strenge milieu eisen in Nederland zonder in te leveren op prestaties.

Design

Exterieur design

Het exterieur van de Porsche 911 GT3 RS is een knap staaltje design en techniek. De auto heeft een agressieve, sportieve look die wordt benadrukt door de grote achterspoiler, brede wielkasten en aerodynamische bumpers. Het exterieur is niet alleen ontworpen om indruk te maken, maar ook om de prestaties van de auto te verbeteren. De luchtinlaten zorgen voor een optimale koeling van de motor, terwijl de achterspoiler extra neerwaartse druk levert voor betere grip en stabiliteit.

Lichtgewicht constructie

De Porsche 911 GT3 RS maakt gebruik van een lichtgewicht constructie om het gewicht te minimaliseren en de prestaties te verbeteren. Dit omvat het gebruik van koolstofvezel versterkte kunststof (CFRP) voor het dak en andere carrosseriedelen, evenals het gebruik van lichte metalen voor de ophanging. Deze gewicht besparende maatregelen dragen bij aan de indrukwekkende acceleratie en wendbaarheid van de GT3 RS.

Exterieur
Het Weissach Pakket onderscheidt zich door diverse exterieurdetails die bijdragen aan de sportieve uitstraling van de GT3 RS. Zo worden de auto's voorzien van een koolstofvezel dak en motorkap, wat resulteert in een lager gewicht en een lager zwaartepunt. Bovendien zijn de stabilisatorstangen en koppelstangen van de ophanging ook vervaardigd uit koolstofvezel, wat bijdraagt aan een verdere gewichtsbesparing. Als finishing touch wordt de Porsche 911 GT3 RS voorzien van speciale Weissach emblemen en logo's die de exclusiviteit van dit pakket benadrukken.
Interieur
In het interieur zijn er ook diverse aanpassingen doorgevoerd als onderdeel van het Weissach Pakket. Zo worden de sportieve kuipstoelen bekleed met leder en voorzien van een speciaal Weissach embleem op de hoofdsteunen. Het stuurwiel, de schakelpook en de deurpanelen worden afgewerkt met Alcantara en koolstofvezel, wat zorgt voor een extra luxe uitstraling en een verbeterde grip. Ten slotte zijn er op maat gemaakte vloermatten met het Weissach logo aanwezig, die de exclusiviteit van het pakket onderstrepen.
Onderstel
Het Weissach Pakket heeft een sterke focus op het verder verbeteren van het onderstel van de Porsche 911 GT3 RS. Naast de eerder genoemde koolstofvezel stabilisatorstangen en koppelstangen, zijn er ook extra verstevigingsstangen geïnstalleerd die zorgen voor een hogere torsiestijfheid. Dit resulteert in een nog betere wegligging en een verbeterde responsiviteit, waardoor de GT3 RS nog preciezer en beter controleerbaar wordt op het circuit en op de openbare weg.
Vorige slide
Volgende slide

Interieur en infotainment

Infotainment en Connectiviteit

De Porsche 911 GT3 RS is uitgerust met een geavanceerd infotainmentsysteem dat entertainment en connectiviteit moeiteloos combineert. Het centrale touchscreen biedt toegang tot de volgende opties, navigatie, media, telefoonfuncties en voertuiginformatie. Apple Car Play en Android Auto zijn standaard aanwezig, zodat je eenvoudig je smartphone kunt koppelen en toegang hebt tot al je favoriete apps en functies. Voor de ultieme luisterervaring is er een optioneel Burmester high-end audiosysteem beschikbaar, dat een kristalhelder geluid en diepe bassen levert.

Ergonomie en comfort

De ergonomie van de GT3 RS is ontworpen met de bestuurder in gedachten. Alle belangrijke functies en bedieningselementen zijn binnen handbereik, zodat je je kunt concentreren op de rijervaring. Het stuurwiel is bekleed met Alcantara en heeft geïntegreerde schakelpeddels voor handmatige controle over de versnellingen. Bovendien zijn de pedalen en voetsteunen afgewerkt met roestvrij staal voor extra duurzaamheid en grip.

Porsche Active Suspension Management
Porsche Active Suspension Management (PASM) is een elektronisch gestuurd dempingssysteem dat zich automatisch aanpast aan de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. PASM analyseert continu factoren zoals snelheid, wegomstandigheden en stuurinput om de dempingskracht van elk wiel afzonderlijk te regelen. Hierdoor wordt de wegligging geoptimaliseerd en wordt een perfecte balans tussen comfort en sportiviteit gegarandeerd. De bestuurder kan ook kiezen tussen verschillende rijmodi (Normal en Sport) om de demping aan te passen aan zijn of haar voorkeuren.
Porsche Stability Management
Porsche Stability Management (PSM) is een geavanceerd elektronisch stabiliteitscontrolesysteem dat ontworpen is om de stabiliteit en veiligheid van de GT3 RS te waarborgen. PSM monitort continu de bewegingen en de grip van de auto en grijpt in wanneer nodig door individuele remkracht aan te passen of de motorprestaties te reguleren. Dit helpt om onder- of overstuur te voorkomen en zorgt ervoor dat de auto stabiel en onder controle blijft, zelfs in uitdagende situaties. PSM kan ook worden uitgeschakeld voor een meer directe rijervaring op het circuit waar die tot zijn rechten komt.
Porsche Torque Vectoring Plus
Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) is een geavanceerd systeem dat de tractie en stabiliteit van de GT3 RS verder verbetert, vooral tijdens snelle bochten. PTV Plus werkt samen met het differentieel om het koppel naar elk achterwiel afzonderlijk te regelen, afhankelijk van de rijomstandigheden. Hierdoor wordt de grip en stabiliteit in bochten geoptimaliseerd, wat resulteert in een snellere en meer responsieve rijervaring. PTV Plus is vooral effectief bij het accelereren uit bochten, waarbij het systeem zorgt voor een verbeterde tractie en stabiliteit.
Vorige slide
Volgende slide

Grijp je kans:
Ervaar de ultieme rijervaring

Wacht niet langer en maak vandaag nog deel uit van de exclusieve club Porsche eigenaren! De Porsche 911 GT3 RS is niet zomaar een auto, het is een statement van luxe, kracht en technologische perfectie. Als trotse bezitter van deze iconische supercar, geniet je van een rijervaring die ongeëvenaard is in de wereld van sportauto’s.

De 911 GT3 RS combineert een adembenemend design met indrukwekkende prestaties, wat resulteert in een auto die zowel op het circuit als op de openbare weg zijn mannetje staat. Met zijn uitzonderlijke handling, ongekende grip en nauwkeurige besturing, kan niets je stoppen om het maximale uit jouw rijvaardigheden te halen.

De prijs van een Porsche 911 GT3 RS kan variëren afhankelijk van verschillende factoren, zoals het modeljaar, de staat van de auto en de locatie waar deze wordt verkocht. Over het algemeen heeft een nieuwe Porsche 911 GT3 RS een basisprijs van ongeveer € 333.300,-. Prijzen voor gebruikte modellen kunnen variëren van ongeveer € 150.000,- tot meer dan € 300.000,-, afhankelijk van de staat en kilometerstand van de auto.

In Nederland zijn er momenteel verschillende GT3-modellen geregistreerd, waaronder de 996, 997 en 991. Volgens de beschikbare gegevens zijn er momenteel 458 GT3’s geregistreerd in Nederland. Daarnaast zijn er ook 151 GT3 RS-modellen met een Nederlands kenteken te vinden.

Over het algemeen is de Porsche 911 GT2 sneller dan de 911 GT3. Beide modellen zijn high-performance versies van de Porsche 911, maar de GT2 is krachtiger en heeft een meer agressieve afstelling. De GT2 maakt gebruik van een turbocharged motor, wat resulteert in een hoger vermogen en koppel in vergelijking met de GT3, die een atmosferische motor heeft.

De Porsche 911 GT3 is over het algemeen sneller dan de Porsche Cayman GT4. Hoewel beide auto’s high-performance modellen zijn binnen het Porsche-gamma, zijn er enkele belangrijke verschillen tussen de twee.

De GT3 is gebaseerd op de 911, een groter en krachtiger model in vergelijking met de Cayman. De 911 GT3 heeft een sterkere motor en levert meer vermogen en koppel. Hierdoor is de GT3 sneller in termen van acceleratie en topsnelheid.

De Cayman GT4, daarentegen, is een lichtere en meer wendbare auto, ontworpen voor uitstekende handling en evenwicht. Hoewel het misschien niet zo snel is als de GT3, is de GT4 nog steeds een uitstekende keuze voor liefhebbers die op zoek zijn naar een sportwagen met geweldige rijeigenschappen en een betrokken rijervaring.

Aantal cilinders: 6



Aantal deuren: 2



Transmissie: 7 Traps PDK



Brandstof: Benzine



Meest populaire kleuren: Zilver en Zwart



Model: Coupe, niet beschikbaar als cabriolet



Resultaten:

0-100 km/u in 3,2 seconden
Topsnelheid van 296 km/u

Topgear geeft de Porsche 911 GT3 RS 4,5 van de 5 sterren.

Car and driver geeft de Porsche 911 GT3 RS 5 van de 5 sterren.

Pistonheads geeft de Porsche 911 GT3 RS 4,5 van de 5 sterren.

 

Deze website maakt gebruik van cookies

Wij maken gebruik van cookies om de optimale gebruikerservaring te bieden.