De Porsche 911 Carrera S: Icoon onder de sportwagens

Belangrijkste punten

  • De Porsche 911 Carrera S is een populaire variant van de iconische Porsche 911, bekend om zijn indrukwekkende prestaties, luxueuze interieur en tijdloos design.
  • De auto is uitgerust met een krachtige 3,0 liter zescilinder boxermotor die 450 pk levert, een acceleratie van 0-100 km/u in 4,2 seconden en een topsnelheid van 320 km/u.
  • Belangrijke technologieën zoals Porsche Active Suspension Management (PASM) en Porsche Torque Vectoring Plus (PTV plus) verbeteren de rijdynamiek en wegligging van de Porsche 911 Carrera S.
  • Het interieur is zowel functioneel als elegant, met hoogwaardige materialen, moderne technologieën en comfortabele sportstoelen.
  • Er zijn verschillende optionele extra’s beschikbaar om de rijervaring van de Porsche 911 Carrera S verder te personaliseren, zoals het Burmester Surround Sound System, Adaptieve Sportstoelen Plus, Porsche Ceramic Composite Brakes, Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS+) en het Sport Chrono Package.

Inhoudsopgave

Inleiding

De Porsche 911 is een icoon onder de sportwagens en een van de meest herkenbare en geliefde auto’s ter wereld. Sinds 1963 is de Porsche 911 de belichaming van prestatie, rijplezier en innovatie. De Porsche 911 Carrera S is een van de meest populaire varianten en staat bekend om zijn indrukwekkende prestaties, luxueuze interieur en tijdloos design. Daarnaast kan de Porsche 911 garaderen dat elke bestuurder een unieke rijbeleving ervaart.

Doel van de blog

Met deze blog willen we een overzicht geven van de belangrijkste kenmerken en specificaties van de Porsche 911 Carrera S, zodat potentiële kopers en geïnteresseerden een beter beeld krijgen van wat ze kunnen verwachten van deze legendarische sportwagen. Van de geschiedenis en evolutie van het model, tot de kenmerken en prestaties op de weg, we nemen je mee op een reis door de wereld van de Porsche 911 Carrera S.

Porsche 911 Carrera S front

Geschiedenis en evolutie van de Porsche 911

De Porsche 911 is ontstaan in 1963 als opvolger van de Porsche 356. Het model was een revolutie in de autowereld en staat bekend om zijn unieke achterwielaandrijving en compacte, sportieve uiterlijk. Door de jaren heen is het model doorontwikkeld en verbeterd, maar het unieke design en de iconische uitstraling zijn altijd behouden gebleven.

Er zijn door de jaren heen veel verschillende varianten van de Porsche 911 geproduceerd, waaronder de Porsche 911 Carrera, Porsche 911 GT3, Porsche 911 Turbo en Porsche 911 GT2 RS. Elk model heeft zijn eigen specifieke kenmerken en prestaties, maar ze delen allemaal het erfgoed en de filosofie van de Porsche 911.

Porsche 911 Carrera S side

De Porsche 911 Carrera S is een van de meest populaire varianten en is ontworpen voor de perfecte balans tussen rijplezier en alledaags gebruik. Dit model is uitgerust met een krachtige 3,0 liter zescilinder boxer-motor, die levert een vermogen van 450 pk en een topsnelheid van 320 km/u. De Porsche 911 Carrera S is ook bekend om zijn tijdloze design, luxueuze interieur en geavanceerde technologieën.

Porsche 911 Carrera S prestaties

In de loop der jaren is de Porsche 911 steeds weer doorontwikkeld en verbeterd, waardoor het model altijd aan de verwachtingen van de tijd heeft voldaan en de status als icoon onder de sportwagens heeft behouden. Het aantal cilinders is bij de meeste Porsche modellen en Targa modellen door de jaren heen hetzelfde gebleven.

Kenmerken en specificaties van de Porsche 911 Carrera S

Exterieur

Het exterieur van de Porsche 911 Carrera S is ontworpen om een unieke en onmiskenbare uitstraling te creëren. Het design is gebaseerd op het klassieke en herkenbare silhouet van de 911, met moderne elementen die de aerodynamica en de stijl verbeteren. Het exterieur van de 911 Carrera S is uitgerust met een opvallende neus, gespierde flanken en een krachtige achterkant. Het exterieur is verder verfraaid met details zoals 20-inch velgen, LED koplampen en een achterspoiler.

Porsche 911 Carrera S Rear 2

Met afmetingen van 2,02 m breedte, 1,30 m hoogte en 4,52 m lengte, is de Porsche 911 Carrera S een indrukwekkende verschijning. De lange wielbasis, het lage zwaartepunt en het gebruik van lichtgewicht materialen zorgen voor een stabiele en dynamische wegligging. Daarbij zijn de ruimte en de interne capaciteiten zorgvuldig geoptimaliseerd, zodat de Porsche 911 Carrera S zowel comfortabel als sportief is.

Interieur

Het interieur van de Porsche 911 Carrera S is niet alleen functioneel, maar ook zeer elegant en comfortabel. Het interieur ontwerp is geïnspireerd op de klassieke Porsche 911 modellen en biedt moderne technologieën voor comfort en entertainment.

Porsche 911 Carrera S seats

De sportstoelen zijn bekleed met hoogwaardig leder en bieden een perfecte ondersteuning en comfort tijdens het rijden. Het infotainmentsysteem is gemakkelijk te bedienen via een groot touchscreen en biedt talrijke functies, waaronder navigatie, telefonie en entertainment. Het interieur is ook uitgerust met moderne technologieën zoals verwarmbare zetels, een panoramisch zonnedak en een premium audiosysteem.

Porsche 911 Carrera S Interieur

Prestaties

De Porsche 911 Carrera S is uitgerust met een 3,0 liter zescilinder boxer-motor die 450 pk aan totaal vermogen levert en een koppel van 530 Nm heeft. De acceleratie van 0-100 km/u vindt plaats in slechts 4,2 seconden, en de topsnelheid bedraagt 320 km/u. De transmissie is te leveren in 7 versnelling handgeschakeld of een 8 traps automatisch.

Porsche 911 Carrera S Manual

Veiligheid en rijdynamiek

De Porsche 911 Carrera S is uitgerust met een uitgebreid veiligheidssysteem, waaronder ABS, traction control en stabiliteitscontrole. Het remsysteem is uitstekend en biedt optimale prestaties tijdens het remmen. De stuurinrichting is direct en responsief, en de grip op de weg is optimaal. De Porsche 911 Carrera S biedt een uitstekende rijdynamiek en een optimale combinatie van comfort en prestaties.

Porsche active suspension management (PASM)

PASM is een technologie die standaard beschikbaar is op de Porsche 911 Carrera S. Deze technologie zorgt voor een nog betere wegligging en rijdynamiek. Het systeem maakt gebruik van sensoren om de rijomstandigheden constant te monitoren en vervolgens de vering en demping aan te passen aan deze omstandigheden. Hierdoor is de Porsche 911 Carrera S altijd optimaal uitgerust om de beste prestaties te leveren, of het nu op een racebaan of op de openbare weg is.

Porsche 911 Carrera S rijervaring

Dankzij PASM wordt het rijden in de Porsche 911 Carrera S nog sportiever en preciezer. Het systeem stelt de vering en demping automatisch in op basis van de rijomstandigheden, zodat de wagen altijd stabiel en comfortabel is. Bovendien biedt het ook de mogelijkheid om handmatig te schakelen tussen verschillende rijmodi, zoals Sport, Sport Plus en Comfort, om het rijden nog verder te personaliseren.

Porsche 911 Carrera S Rijmodi

In feite is PASM een revolutionaire technologie die de rijbeleving op de Porsche 911 Carrera S naar een hoger niveau tilt. Het zorgt voor een verbeterde grip en hantering, wat resulteert in nog betere prestaties en meer rijplezier. Daarom is het geen verrassing dat dit systeem zo geliefd is onder Porsche-liefhebbers en rijders die op zoek zijn naar de best mogelijke rijbeleving.

Porsche Torque Vectoring Plus (PTV plus)

PTVP is een uitgebreid systeem voor rijdynamiek beheersing, dat beschikbaar is op de Porsche 911 Carrera S. Dit systeem is ontworpen om de grip en de wegligging van de auto te verbeteren, zodat de bestuurder meer controle heeft in bochten en bij het uitvoeren van snelle manoeuvres.

Het systeem werkt door middel van een elektronische differentieel en remmen aan de achterwielen, die de kracht over de wielen verdelen. Dit betekent dat de Porsche 911 Carrera S in staat is om snellere en preciezere bochten te maken, zonder het beroemde overstuur te vertonen dat kenmerkend is voor sportwagens.

Porsche 911 Carrera S overstuur

Daarnaast verbetert PTVP ook de stabiliteit en de precisie van de auto, wat bijdraagt aan een meer vertrouwde en comfortabele rijbeleving. Kortom, PTVP is een onmisbare technologie voor iedereen die op zoek is naar een sportieve en dynamische rijervaring in een Porsche 911 Carrera S.

Aantal optionele extra’s

Burmester Surround Sound System

De Porsche 911 Carrera S is uitgerust met een optioneel Burmester Surround Sound System, dat zorgt voor een overweldigend geluidservaring voor de bestuurder en passagiers. Met 15 luidsprekers en een krachtige versterker wordt elk geluid in de auto uitvergroot en optimaliseerd. Het systeem is speciaal ontworpen voor de Porsche 911 en biedt een unieke muziekbeleving.

Porsche 911 Carrera S Burmester

Adaptieve sportstoelen Plus

De optionele Adaptieve Sportstoelen Plus bieden een perfecte ondersteuning voor de bestuurder en passagier, ongeacht de rijomstandigheden. De stoelen hebben elektrisch verstelbare rugleuningen en schuifbediening, en ze zijn verkrijgbaar in verschillende materialen, waaronder leer en stof. Ze zorgen voor een aangenaam zitcomfort en bieden tegelijkertijd de nodige steun voor een sportieve rijervaring.

Porsche Ceramic Composite Brakes

De Porsche Ceramic Composite Brakes (PCCB) zijn een optionele uitrusting die de remprestaties van de Porsche 911 Carrera S verbeteren. De remschijven zijn gemaakt van keramische materialen en bieden een uitstekende remkracht en een snelle respons. Het systeem is licht van gewicht en biedt een betere prestatie dan conventionele remmen, waardoor de bestuurder meer vertrouwen heeft bij het remmen.

Porsche 911 Carrera S Carbon Ceramic Brakes

Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS+)

Dit optionele extra zorgt voor een optimale verlichting op de weg. Het systeem beschikt over LED-koplampen en adaptieve verlichting, waardoor de bestuurder altijd de juiste verlichting heeft, ongeacht de weg- of verkeersomstandigheden.

Porsche 911 Carrera S Light

Sport Chrono Package

Dit optionele pakket omvat een Sport Plus-modus, een track-timer en een speciaal sportuitlaatsysteem. Het Sport Chrono Package maakt het rijden met de Porsche 911 Carrera S nog dynamischer en sportiever.

Porsche 911 Carrera S Sport Chrono

Panoramisch dak

Dit optionele extra biedt de bestuurder en passagier een spectaculair uitzicht op de omgeving. Het panoramisch dak is elektrisch bedienbaar en biedt veel extra licht en lucht in het interieur.

Porsche 911 Carrera S Panorama

Dit zijn slechts enkele van de vele optionele uitrustingen die beschikbaar zijn voor de Porsche 911 Carrera S. Het is aan de bestuurder om te beslissen welke uitrusting het beste bij zijn of haar wensen past. Of het nu gaat om comfort, prestaties, veiligheid of entertainment, er is altijd een optie die aan de verwachtingen voldoet.

Rijbeleving en prestaties op de weg

De Porsche 911 Carrera S is ontworpen voor de meest veeleisende rijders en biedt een ongeëvenaard rijplezier. Het is een auto die de menselijke emotie en rijtechniek weerspiegelt en daarom is het een absolute must have voor autoliefhebbers.

De Porsche 911 Carrera S is uitgerust met een snelle en krachtige motor die zorgt voor een indrukwekkende acceleratie en topsnelheid. De motor levert een vermogen van 450 pk, waardoor de auto in slechts 4,2 seconden van 0 naar 100 km/u kan versnellen. De auto heeft ook een indrukwekkende topsnelheid van 320 km/u.

Porsche 911 Carrera S

Maar prestaties zijn niet het enige waar de Porsche 911 Carrera S om bekend staat. De auto is ook uitgerust met een uitstekend remsysteem en een uitgebalanceerde stuurinrichting. Hierdoor is het mogelijk om de auto in controle te houden en een uitstekende grip en hantering te bieden, ook bij hoge snelheden. Het is een uitdaging voor de bestuurder, maar ook een uitdaging die beloond wordt met een ongeëvenaard rijplezier.

Porsche 911 Carrera S 1

De Porsche 911 Carrera S vergelijkt zich positief met andere sportwagens in zijn klasse. Het is een auto die opvalt door zijn snelheid, precisie en comfort. De Porsche 911 Carrera S is een auto voor de bestuurder die op zoek is naar een uitdagende en emotionele rijbeleving en daarom is hij de perfecte keuze voor de liefhebber van snelle en krachtige sportwagens.

Conclusie

De Porsche 911 Carrera S is een iconische sportwagen die door de jaren heen veel veranderd is, maar toch altijd zijn unieke stijl en uitstekende prestaties heeft weten te behouden. Het model biedt een uitstekende rijbeleving met zijn krachtige motor, hoge snelheden, en uitstekende stuur- en remprestaties. Het interieur is comfortabel, luxe en voorzien van een state of the art infotainmentsysteem.

Porsche 911 Carrera S interieur 2

Echter, het is niet zonder zijn nadelen, zoals het hoge brandstofverbruik en de hoge kosten van onderhoud en reparaties. Maar over het algemeen is de Porsche 911 Carrera S een waardevolle bezitting voor degene die op zoek is naar een sportwagen die uitblinkt in prestaties, stijl en comfort.

Porsche 911 Carrera S rijden

Er zijn alternatieven voor de Porsche 911 Carrera S, zoals de Jaguar F-Type en de Chevrolet Corvette. Maar de Porsche 911 Carrera S onderscheidt zich door zijn uitstekende rijbeleving, iconische stijl en jarenlange traditie van uitmuntendheid.

De Porsche 911 Carrera Sis er in twee varianten te verkrijgen: de Coupé en Cabriolet. De Coupé heeft een consumentenadviesprijs van € 178.400 en de Cabriolet van € 195.200. De occasion modellen kan een verschil in prijs in zitten door de accessoires, import, hoeveel er op de teller staat en het bouwjaar. De occasion modellen van de 992 Coupé starten rond de € 145.000 en de Cabriolet rond de € 150.000.

Aanbevelingen en toekomstverwachtingen

Potentiële kopers moeten rekening houden met de hoge kosten van onderhoud en reparaties, en er zeker van zijn dat ze de financiële verplichtingen kunnen aanhouden. Daarnaast is het belangrijk om grondig te inspecteren of het voertuig in goede staat is, en of er geen verborgen gebreken zijn.

Porsche 911 Carrera S Top

In de toekomst kunnen we verwachten dat Porsche de 911 Carrera S blijft verbeteren en verder ontwikkelen om het model nog aantrekkelijker en concurrerender te maken. Het bedrijf zal ook waarschijnlijk de nieuwste technologieën en innovaties implementeren om de rijbeleving en prestaties van de auto verder te verbeteren.

Picture of Hugo van Duin
Hugo van Duin
Hoofd redacteur bij Prestige Automotive
Deel dit bericht:

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en reviews van Prestige Automotive.

Deze website maakt gebruik van cookies

Wij maken gebruik van cookies om de optimale gebruikerservaring te bieden.