Porsche 992 GT3 Touring: Een blik op het ultieme rijgenot

Belangrijkste punten

  • Aerodynamisch en oogverblindend design: De Porsche 911 992 GT3 Touring combineert een uitstekende aerodynamica met een aantrekkelijk uiterlijk, met onder andere een automatisch uitschuifbare achterspoiler.
  • Indrukwekkende motor: De 4,0-liter zescilinder boxermotor levert 510 pk en 470 Nm koppel, waardoor de auto een topsnelheid van 320 km/u kan bereiken en in slechts 3,9 seconden van 0 naar 100 km/u accelereert.
  • Geavanceerde ophanging en achterasbesturing: De GT3 Touring is uitgerust met Porsche Active Suspension Management (PASM) en achterasbesturing met sportafstelling voor een uitstekende wegligging en wendbaarheid.
  • Lichtgewicht constructie: Door het gebruik van geavanceerde materialen zoals koolstofvezel versterkte kunststof (CFRP) en aluminium, biedt de GT3 Touring een laag gewicht en een laag zwaartepunt voor betere prestaties en handling.
  • Veelzijdigheid en dagelijks gebruik: Hoewel de GT3 Touring primair een sportwagen is, biedt hij ook een zekere mate van veelzijdigheid en geschiktheid voor dagelijks gebruik dankzij het comfortabele en functionele interieur en de redelijke bagageruimte.
  • Uitstekende prestaties op het circuit: De GT3 Touring is ontworpen om indrukwekkende prestaties te leveren op het circuit, met geavanceerde technologieën zoals Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) en optionele keramische composiet remmen (PCCB).

Inhoudsopgave

Aerodynamica & design

De Porsche 911 992 GT3 Touring combineert een uitmuntende aerodynamica met een oogverblindend design. Het eerste dat opvalt, is de brede carrosserie en de lage, agressieve houding van de auto. De luchtinlaten aan de voorkant zijn ontworpen om de koeling van de motor te optimaliseren en tegelijkertijd de luchtstroom rond de auto te verbeteren.

Het design van de GT3 Touring onderscheidt zich van de standaard 911 door zijn subtiele, maar effectieve aanpassingen, zoals de vaste achtervleugel die vervangen is door een automatisch uitschuifbare achterspoiler. Dit zorgt voor een strakke en ononderbroken lijn van het dak naar de achterkant van de auto. De speciale onderzijde van de carrosserie en de diffuser aan de achterkant dragen bij aan de indrukwekkende aerodynamische prestaties van de GT3 Touring.

Porsche toestemming

Deze geoptimaliseerde aerodynamica levert niet alleen een betere wegligging op hoge snelheden op, maar zorgt ook voor meer brandstofefficiëntie en een lagere CO2-uitstoot. Samen met het licht gewichtontwerp en de geavanceerde materialen die in de bouw van de auto worden gebruikt, maken deze eigenschappen de Porsche 911 992 (nieuwe generatie) GT3 Touring tot een technologisch hoogstandje op het gebied van sportwagens.

De GT3 Touring is beschikbaar in een breed scala aan kleuren, zodat je de auto kunt personaliseren naar jouw persoonlijke smaak en stijl. De hoogwaardige afwerking en het oog voor detail dat in het ontwerp is verwerkt, laten zien dat Porsche zich niet alleen richt op snelheid en prestaties, maar ook op het creëren van een auto die zowel visueel als functioneel indrukwekkend is.

Porsche 992 GT3 Touring relevante advertenties

In de volgende secties zullen we dieper ingaan op de motor, het vermogen, de rijervaring en andere belangrijke aspecten van de Porsche 911 GT3 Touring. Blijf ons volgen om alles te weten te komen over deze verbluffende sportwagen en ontdek waarom het misschien wel de perfecte keuze is voor jouw volgende auto.

Motor

De Porsche 911 GT3 Touring wordt aangedreven door een indrukwekkende 4,0 liter zescilinder boxermotor, die zijn oorsprong vindt in de racewereld. Deze hoogtoerige atmosferische motor is speciaal ontworpen om de beste prestaties en betrouwbaarheid te bieden, zelfs onder de meest veeleisende omstandigheden.

Porsche 992 GT3 Touring volgende bocht

De motor levert een indrukwekkend vermogen van 510 pk, maximum toerental van 9.000 TPM en een koppel van 470 Nm bij 6.100 TPM. Dit zorgt ervoor dat de GT3 Touring in staat is om een topsnelheid van 320 km/u te bereiken en van 0 naar 100 km/u te sprinten in slechts 3,9 seconden. Dit alles wordt bereikt zonder gebruik te maken van turbocompressie, waardoor de motor een ongeëvenaarde lineariteit en responsiviteit biedt die typisch is voor atmosferische motoren.

Een belangrijk aspect van de motor van de 911 GT3 Touring is het geavanceerde koelsysteem, dat zorgt voor optimale temperaturen onder alle rijomstandigheden. Dit systeem maakt gebruik van een combinatie van directe en indirecte koeling, met een extra waterkoeler aan de voorkant van de auto voor maximale efficiëntie.

De uitlaat van de GT3 Touring is ook aangepast om te voldoen aan de strengere emissienormen, zonder concessies te doen aan het iconische Porsche sound. Het uitlaatsysteem maakt gebruik van een lichtgewicht titanium constructie en een speciale uitlaatgasbehandeling om de uitstoot te verminderen en tegelijkertijd de akoestische ervaring te verbeteren.

Porsche 992 GT3 Touring ervaring

Met de motor als het kloppende hart van de Porsche 911 GT3 Touring, is het duidelijk dat deze auto is ontworpen om te voldoen aan de hoogste eisen van sportwagenliefhebbers. In de volgende secties zullen we dieper ingaan op het vermogen, de rijervaring en andere belangrijke aspecten van deze opmerkelijke sportwagen. Blijf ons volgen om meer te weten te komen en te ontdekken waarom de GT3 Touring een uitzonderlijke keuze is voor je volgende auto.

Vermogen

Het vermogen van de Porsche 911 GT3 Touring is een van de belangrijkste factoren die bijdragen aan de ongeëvenaarde rijervaring van deze sportwagen. Zoals eerder vermeld, levert de 4,0 liter zescilinder boxermotor een indrukwekkende 510 pk (375 kW) en 470 Nm koppel, waardoor de auto in staat is om indrukwekkende prestaties op de weg en het circuit te leveren.

Porsche 911 GT3 Touring prestaties

Het vermogen van de GT3 Touring wordt naar de achterwielen gestuurd via een zeven Traps PDK transmissie (Porsche Doppelkupplung) of een optionele handgeschakelde zesversnellingsbak voor de puristen. Beide versnellingsbak opties bieden snelle en nauwkeurige schakelprestaties, waardoor de bestuurder een naadloze en responsieve rijervaring krijgt.

De GT3 Touring is ook uitgerust met een reeks geavanceerde technologieën om het vermogen optimaal te benutten. Een van deze technologieën is het Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) systeem, dat het koppel tussen de achterwielen verdeelt om een betere tractie en stabiliteit in bochten te bieden. Dit systeem werkt samen met het Porsche Stability Management (PSM) en het Porsche Active Suspension Management (PASM) om de GT3 Touring op het rechte pad te houden, zelfs in de meest veeleisende situaties.

De remmen van de GT3 Touring zijn ook van topklasse, met zes zuiger aluminium monoblok vaste remklauwen aan de voorkant en vier zuiger aluminium monoblok vaste remklauwen aan de achterkant. De remschijven zijn geventileerd en geperforeerd voor een betere warmteafvoer en remprestaties. Optioneel kunnen keramische composiet remmen (PCCB) worden toegevoegd voor nog betere remprestaties en een lager gewicht.

Porsche 911 GT3 Touring remprestaties

Met al deze geavanceerde technologieën en het indrukwekkende vermogen van de motor, biedt de Porsche 911 GT3 Touring een uitzonderlijke rijervaring die zowel op het circuit als op de openbare weg kan worden genoten. In de volgende secties zullen we verder ingaan op de rijervaring, carrosserie en andere belangrijke aspecten van deze opwindende sportwagen.

Rijervaring

Een van de belangrijkste kenmerken van de Porsche 911 GT3 Touring is de ongeëvenaarde rijervaring die het biedt. Deze sportwagen is ontworpen om zowel op het circuit als op de openbare weg indrukwekkende prestaties en een onvergetelijke rijervaring te bieden.

De GT3 Touring beschikt over een geavanceerde ophanging die is ontworpen voor zowel comfort als sportieve prestaties. Het Porsche Active Suspension Management (PASM) systeem past de demping van de schokdempers voortdurend aan op basis van de rijomstandigheden, wat resulteert in een optimale balans tussen comfort en handling. Voor de praktische kant van de auto is er een optioneel lift-systeem beschikbaar, waarmee de voorzijde van de auto met 40 mm kan worden verhoogd om over obstakels te rijden zonder schade aan de onderkant van de auto.

Porsche 911 GT3 Touring rijervaring

De GT3 Touring is ook uitgerust met achterasbesturing met sportafstelling, wat de wendbaarheid en stabiliteit van de auto in bochten verder verbetert. Deze technologie maakt het mogelijk om bij lage snelheden de achterwielen in tegengestelde richting van de voorwielen te sturen voor een betere wendbaarheid, terwijl ze bij hogere snelheden in dezelfde richting sturen voor meer stabiliteit.

Dankzij het uitgebreide gebruik van lichtgewicht materialen, zoals aluminium en composietmaterialen, biedt de GT3 Touring een uitstekende gewichtsverdeling en een laag zwaartepunt. Het heeft een toelaatbaar totaalgewicht van 1.739 kg, een onbeladen gewicht van 1.493 kg en een 2.457 mm wielbasis. Dit resulteert in een wendbare en responsieve handling, waardoor de bestuurder volledige controle heeft over de auto, zelfs bij hoge snelheden en in uitdagende situaties.

Porsche 911 GT3 Touring uitdagende situaties

Het interieur van de GT3 Touring is gericht op het bieden van een comfortabele en functionele rijervaring. De sportstoelen bieden uitstekende zijdelingse steun, terwijl het multifunctionele stuurwiel en de ergonomisch ontworpen bedieningselementen zorgen voor een intuïtieve en plezierige rijervaring. In de volgende secties zullen we dieper ingaan op de carrosserie, capaciteiten en andere belangrijke aspecten van de Porsche 911 GT3 Touring.

Carrosserie

De carrosserie van de Porsche 911 GT3 Touring is een belangrijk aspect van het algehele ontwerp en draagt bij aan de uitstekende prestaties en rijervaring van de auto. Porsche heeft veel aandacht besteed aan het gebruik van geavanceerde materialen en technieken om een lichtgewicht en stijve carrosserie te creëren die zowel duurzaam als aerodynamisch efficiënt is.

Porsche 911 GT3 Touring duurzaam

De GT3 Touring maakt gebruik van een combinatie van aluminium, staal en composietmaterialen in de carrosserie om het gewicht te verminderen zonder in te boeten aan sterkte en stijfheid. Dit resulteert in een lager zwaartepunt en verbeterde handling, waardoor de bestuurder meer controle en vertrouwen heeft bij het navigeren door bochten en het nemen van snelle beslissingen op de weg of het circuit.

De aerodynamica van de GT3 Touring is zorgvuldig ontworpen om de luchtstroom rond de auto te optimaliseren en de luchtweerstand te verminderen. Dit wordt bereikt door middel van specifieke aanpassingen aan het exterieur, zoals de eerder genoemde automatisch uitschuifbare achterspoiler en de luchtinlaten aan de voorkant. Deze aerodynamische verbeteringen dragen bij aan de stabiliteit bij hoge snelheden en verbeteren tegelijkertijd de brandstofefficiëntie.

Porsche 911 GT3 Touring hoge snelheden

Een ander aspect van de carrosserie is de uitgebreide toepassing van geluidsisolerende materialen en technieken om het interieur van de GT3 Touring zo stil mogelijk te houden. Dit zorgt voor een comfortabele en ontspannen rijervaring, zelfs tijdens lange ritten of bij hoge snelheden.

De carrosserie van de Porsche 911 GT3 Touring is het resultaat van jarenlange ervaring en expertise in het ontwerpen van hoogwaardige sportwagens. Het resultaat is een auto die zowel visueel aantrekkelijk als uitzonderlijk functioneel is, waardoor de bestuurder kan genieten van een opwindende en plezierige rijervaring. In de volgende secties zullen we dieper ingaan op de capaciteiten, het interieur en infotainment, en andere belangrijke aspecten van de Porsche 911 GT3 Touring.

Capaciteiten

De Porsche 911 GT3 Touring is ontworpen om uitstekende prestaties en capaciteiten te leveren, zowel op het circuit als op de openbare weg. Hieronder bespreken we enkele van de belangrijkste capaciteiten die deze opmerkelijke sportwagen te bieden heeft.

Snelheid en acceleratie

Dankzij de krachtige 4,0 liter zescilinder boxermotor en geavanceerde transmissieopties kan de GT3 Touring indrukwekkende snelheden bereiken. De topsnelheid ligt op 320 km/u, terwijl de acceleratie van 0 naar 100 km/u slechts 3,9 seconden in beslag neemt.

Porsche 992 GT3 Touring snelheid

Handling en wendbaarheid

De GT3 Touring biedt uitstekende handling en wendbaarheid, met dank aan de geavanceerde ophanging, achterasbesturing met sportafstelling en een laag zwaartepunt. Dit zorgt voor een responsieve en controleerbare rijervaring, zelfs in uitdagende omstandigheden.

Remprestaties

De GT3 Touring is uitgerust met hoogwaardige remmen, waaronder zes zuiger aluminium monoblok vaste remklauwen aan de voorkant en vier zuiger aluminium monoblok vaste remklauwen aan de achterkant. Optioneel kunnen keramische composiet remmen (PCCB) worden toegevoegd voor nog betere remprestaties en een lager gewicht.

Porsche 992 GT3 Touring remprestaties

Veelzijdigheid en dagelijks gebruik

Hoewel de GT3 Touring primair een sportwagen is, biedt hij ook een zekere mate van veelzijdigheid en geschiktheid voor dagelijks gebruik. De comfortabele en functionele interieurruimte, samen met een redelijke bagageruimte, maken de GT3 Touring praktisch genoeg voor dagelijkse ritten en langere reizen.

Track capaciteiten

De GT3 Touring is ontworpen om op het circuit te schitteren, met geavanceerde technologieën zoals het Porsche Active Suspension Management (PASM) en Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) die helpen om uitstekende prestaties en stabiliteit te bieden, zelfs in de meest veeleisende omstandigheden.

Porsche 911 GT3 Touring omstandigheden

De Porsche 911 GT3 Touring combineert indrukwekkende prestaties en capaciteiten met een verfijnde en comfortabele rijervaring, waardoor het een uitstekende keuze is voor sportwagenliefhebbers die op zoek zijn naar een auto die zowel op het circuit als op de openbare weg uitblinkt. In de volgende secties zullen we dieper ingaan op het interieur en infotainment, autosport, en andere belangrijke aspecten van deze fascinerende sportwagen.

Interieur & infotainment

Het interieur van de Porsche 911 GT3 Touring is ontworpen met het oog op comfort, functionaliteit en luxe. Bestuurders en passagiers kunnen genieten van een verfijnde en comfortabele rijervaring, dankzij de hoogwaardige materialen en geavanceerde technologieën die in het interieur zijn verwerkt.

Zitplaatsen en comfort

De GT3 Touring biedt sportstoelen met uitstekende zijdelingse steun, ontworpen om zowel comfortabel als ondersteunend te zijn tijdens het rijden. De stoelen zijn bekleed met hoogwaardige materialen, zoals leder of optioneel Alcantara. Er zijn ook verschillende opties voor stoelverstelling en verwarming beschikbaar om aan de individuele behoeften van de bestuurder en passagier te voldoen.

Porsche 911 GT3 Touring zitplaatsen

Interieurdesign en materialen

Het interieur van de GT3 Touring straalt luxe en verfijning uit, met een combinatie van hoogwaardige materialen zoals leder, Alcantara, aluminium en koolstofvezel. Het dashboard en de bedieningselementen zijn ergonomisch ontworpen om een intuïtieve en plezierige rijervaring te bieden.

Porsche 911 GT3 Touring interieur

Infotainmentsysteem

De GT3 Touring is uitgerust met een geavanceerd infotainmentsysteem, bestaande uit een hoogwaardig audiosysteem en een 10,9 inch touchscreen dat toegang biedt tot navigatie, communicatie, entertainment en voertuiginformatie. Het systeem ondersteunt ook Apple CarPlay en Android Auto, waardoor bestuurders en passagiers hun smartphones naadloos kunnen integreren voor extra connectiviteit en gemak.

Porsche 911 GT3 Touring infotainment

Bestuurdersassistentiesystemen

De GT3 Touring is voorzien van verschillende geavanceerde bestuurdersassistentiesystemen, zoals parkeerassistentie, adaptieve cruise control en rijstrookwissel assistent. Deze systemen werken samen om de bestuurder te ondersteunen en de veiligheid op de weg te verhogen.

Klimaatbeheersing en opbergruimte

De GT3 Touring biedt een automatisch klimaatregelingssysteem met twee zones, waardoor bestuurder en passagier de temperatuur onafhankelijk van elkaar kunnen instellen. Bovendien zijn er verschillende opbergvakken en bekerhouders in het interieur om persoonlijke spullen netjes op te bergen.

Porsche 911 GT3 Touring opbergruimte

Het interieur en infotainment van de Porsche 911 GT3 Touring combineren luxe, comfort en geavanceerde technologie om een uitzonderlijke rijervaring te bieden. In de volgende secties zullen we dieper ingaan op de autosport, het Touring Package en andere belangrijke aspecten van deze indrukwekkende sportwagen.

Touring Package

Het Touring Package is speciaal ontworpen voor de Porsche 911 GT3 en biedt een unieke combinatie van stijl, comfort en prestaties. Dit pakket is gericht op liefhebbers van sportwagens die een meer ingetogen en subtiele uitstraling wensen, zonder in te leveren op de indrukwekkende prestaties en rijeigenschappen van de GT3.

Exterieurdetails

Het Touring Package onderscheidt zich door enkele subtiele maar belangrijke aanpassingen aan het exterieur. De meest opvallende verandering is het ontbreken van de vaste achtervleugel, die wordt vervangen door een automatisch uitschuifbare achterspoiler voor een meer gestroomlijnde en elegante uitstraling. Andere kenmerken zijn onder meer speciale GT3 Touring badges, zwarte sierlijsten en aangepaste uitlaatsierstukken.

Porsche 911 GT3 Touring

Interieurdetails

Het interieur van de GT3 Touring met het Touring Package wordt gekenmerkt door een aantal exclusieve elementen, zoals uitgebreid gebruik van leder en optioneel Alcantara op de stoelen, het stuurwiel en de deurpanelen. Het Touring Package bevat ook speciale instaplijsten en een uniek, geborduurd ‘GT3 Touring’ logo op de hoofdsteunen van de stoelen.

Porsche 911 GT3 Touring interieurdetails

Prestaties en rijeigenschappen

Ondanks de subtiele uiterlijke aanpassingen behoudt de GT3 Touring met het Touring Package zijn indrukwekkende prestaties en rijeigenschappen. Het pakket heeft geen invloed op de motor, het vermogen, de ophanging of andere prestatiegerichte componenten, waardoor de auto zijn sportieve karakter behoudt.

Porsche 911 GT3 Touring rijeigenschappen

Exclusiviteit

Het Touring Package is bedoeld voor autoliefhebbers die op zoek zijn naar een unieke en zeldzame variant van de Porsche 911 GT3. De combinatie van verfijnde esthetiek en krachtige prestaties maakt het een gewilde optie voor kenners en verzamelaars.

Het Touring Package van de Porsche 911 GT3 Touring biedt een uitzonderlijke mix van stijl, comfort en prestaties, waardoor het een aantrekkelijke optie is voor diegenen die op zoek zijn naar een meer ingetogen en exclusieve sportwagen. In de volgende secties zullen we dieper ingaan op het brandstofverbruik, de uitstoot en andere belangrijke aspecten van deze indrukwekkende sportwagen.

Porsche 911 GT3 Touring

Brandstofverbruik en Uitstoot

Hoewel de Porsche 911 GT3 Touring in de eerste plaats bekend staat om zijn indrukwekkende prestaties en rijeigenschappen, is het ook belangrijk om rekening te houden met het brandstofverbruik en de uitstoot van deze sportwagen. In dit gedeelte zullen we deze aspecten in meer detail bespreken.

Brandstofverbruik

Het brandstofverbruik van de GT3 Touring is redelijk voor een sportwagen met dergelijke prestaties. Volgens de officiële gegevens bedraagt het gecombineerde brandstofverbruik ongeveer 12,9 l/100 km. Uiteraard kan het werkelijke brandstofverbruik variëren, afhankelijk van de rijstijl en omstandigheden.

Porsche 911 GT3 Touring brandstofverbruik

Uitstoot

De 992 GT3 Touring is uitgerust met geavanceerde emissie reductie technologieën om de impact op het milieu te minimaliseren. Het voertuig voldoet aan de Euro 6d emissienormen en heeft een CO2-uitstoot van ongeveer 292 g/km. Hoewel dit hoger is dan de uitstoot van veel doorsnee personenauto’s, is het belangrijk op te merken dat dit vrij typisch is voor een high performance sportwagen.

Efficiëntiemaatregelen

Porsche heeft een aantal maatregelen getroffen om de efficiëntie van de GT3 Touring te verbeteren, zoals het gebruik van lichtgewicht materialen en een geoptimaliseerde aerodynamica. Deze maatregelen helpen om het brandstofverbruik en de uitstoot enigszins te verminderen zonder concessies te doen aan de prestaties.

Porsche 911 GT3 Touring aero

Alternatieve aandrijflijnen

Hoewel de GT3 Touring momenteel geen hybride of volledig elektrische varianten heeft, is Porsche wel actief bezig met de ontwikkeling van geëlektrificeerde modellen voor hun sportwagen aanbod. In de toekomst kunnen we verwachten dat er milieuvriendelijkere en efficiëntere versies van de GT3 en andere Porsche modellen op de markt zullen komen.

Het brandstofverbruik en de uitstoot van de 992 GT3 Touring zijn in lijn met wat kan worden verwacht van een sportwagen met dergelijke prestaties. Hoewel er zeker efficiëntere en milieuvriendelijkere opties beschikbaar zijn, biedt de GT3 Touring een indrukwekkende mix van prestaties, rijeigenschappen en een zekere mate van efficiëntie. In de volgende secties zullen we dieper ingaan op de lichtgewicht constructie en andere belangrijke aspecten van deze fascinerende sportwagen.

Porsche 911 GT3 Touring aandrijflijn

Lichtgewicht constructie

De 992 GT3 Touring onderscheidt zich niet alleen door zijn indrukwekkende prestaties en geavanceerde technologieën, maar ook door zijn lichtgewicht constructie. Deze benadering heeft Porsche in staat gesteld om de efficiëntie en het rijgedrag van de GT3 Touring te optimaliseren, zonder in te boeten aan duurzaamheid en kwaliteit.

Een belangrijk aspect van de lichtgewicht constructie is het gebruik van geavanceerde materialen, zoals koolstofvezel versterkte kunststof (CFRP) en aluminium. Deze materialen zorgen voor een aanzienlijke gewichtsbesparing en verbeteren de stijfheid van de carrosserie. Bovendien draagt het gebruik van lichtgewicht materialen bij aan een lager zwaartepunt, wat resulteert in een betere handling en een hogere stabiliteit op hoge snelheden.

Porsche 911 GT3 Touring zwaartepunt

Tot slot zijn ook de wielen en banden van de 992 GT3 Touring ontworpen met gewichtsbesparing in het achterhoofd. De lichtgewicht gesmede aluminium wielen bieden een uitstekende stijfheid en sterkte, zonder onnodig gewicht toe te voegen. Dit zorgt voor een verbeterde rijervaring en betere prestaties op het gebied van acceleratie, remmen en bochtenwerk.

Regelsystemen

De 992 GT3 Touring is uitgerust met een reeks geavanceerde regelsystemen die zijn ontworpen om de bestuurder te ondersteunen en de rijervaring te verbeteren. Deze systemen werken naadloos samen om optimale prestaties, stabiliteit en veiligheid te garanderen, zelfs in de meest veeleisende rijomstandigheden.

Achterasbesturing met sportafstelling

De GT3 Touring beschikt over een achterasbesturing met sportafstelling, waardoor de auto wendbaarder wordt bij lage snelheden en stabieler bij hoge snelheden. Dit systeem past de hoek van de achterwielen aan op basis van de snelheid en de stuurhoek, waardoor de draaicirkel wordt verkleind en het insturen van bochten wordt verbeterd.

Porsche 911 GT3 Touring bochten

Porsche Active Suspension Management (PASM)

Porsche Active Suspension Management (PASM) is een elektronisch regelsysteem voor de demping dat continu de rijomstandigheden monitort en de demping van elk wiel afzonderlijk aanpast. Dit zorgt voor een optimale balans tussen comfort en sportiviteit, en stelt de bestuurder in staat om te kiezen tussen verschillende rijmodi op basis van hun persoonlijke voorkeuren en de rijomstandigheden.

Porsche Stability Management (PSM)

Porsche Stability Management (PSM) is een geavanceerd stabiliteitscontrolesysteem dat ontworpen is om de veiligheid en de prestaties van de GT3 Touring te verbeteren. PSM monitort continu de rijomstandigheden en grijpt in wanneer nodig om de stabiliteit te behouden, bijvoorbeeld door het afremmen van afzonderlijke wielen of het aanpassen van het motorkoppel.

Porsche 911 GT3 Touring PSM

Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus)

Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) is een geavanceerd systeem dat de krachtverdeling tussen de achterwielen optimaliseert om de tractie en stabiliteit in bochten te verbeteren. Dit systeem werkt samen met het PSM en het PASM om de rijervaring te verfijnen en de bestuurder meer controle en vertrouwen te geven in alle rijomstandigheden.

Porsche 911 GT3 Touring PTV Plus

Liftsysteem ‘Smart’

Het optionele ‘Smart’ liftsysteem van de GT3 Touring maakt het mogelijk om de voorzijde van de auto met 40 millimeter te verhogen, waardoor het gemakkelijker wordt om hellingen of verkeersdrempels te nemen zonder de onderzijde van de auto te beschadigen. Dit systeem kan zowel handmatig als automatisch worden geactiveerd, afhankelijk van de gekozen instellingen en de rijomstandigheden.

Wat onderscheidt de Porsche 992 GT3 Touring van andere modellen?

De Porsche 992 GT3 Touring combineert de kracht en prestaties van een raceauto met het comfort en de bruikbaarheid van een dagelijkse auto. Het is uitgerust met een atmosferische 4,0 liter zescilinder boxermotor, waardoor het een uniek geluid en indrukwekkende prestaties levert. Daarnaast heeft het een discrete achterkant zonder vaste spoiler, wat bijdraagt aan het elegante uiterlijk.

Hoe presteert de Porsche 992 GT3 Touring op de weg?

Met zijn perfecte balans tussen sportiviteit en comfort, levert de Porsche 992 GT3 Touring een opwindende en toch comfortabele rijervaring op de weg. De precisiebesturing en krachtige motor zorgen voor dynamische prestaties, terwijl de verfijnde interieurs en rijcomfortopties een aangename rit garanderen.

Wat zijn de belangrijkste kenmerken van de Porsche 992 GT3 Touring?

Enkele hoogtepunten van de Porsche 992 GT3 Touring omvatten zijn krachtige 4,0 liter zescilinder boxermotor, een topsnelheid van 316 km/u, een keuze tussen een handgeschakelde zesversnellingsbak of een PDK transmissie, en een minimalistisch maar luxueus interieur. Bovendien heeft het een meer ingetogen uiterlijk dan de standaard GT3, dankzij het ontbreken van een vaste achtervleugel.

Is de Porsche 992 GT3 Touring geschikt voor dagelijks gebruik?

Ja, de Porsche 992 GT3 Touring is ontworpen voor zowel dagelijks gebruik als voor indrukwekkende prestaties op de racebaan. Het model biedt een comfortabele rit en beschikt over de nieuwste technologieën en kenmerken voor gemak en functionaliteit, waaronder een uitgebreid infotainment-systeem en geavanceerde veiligheidsfuncties.

Picture of Hugo van Duin
Hugo van Duin
Hoofd redacteur bij Prestige Automotive
Deel dit bericht:

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en reviews van Prestige Automotive.

Deze website maakt gebruik van cookies

Wij maken gebruik van cookies om de optimale gebruikerservaring te bieden.