Porsche 911 Turbo S: Iconisch design ontmoet moderne technologie

Belangrijkste punten

  • Krachtige prestaties: De Porsche 911 Turbo S heeft een 3,8-liter flat-six motor met dubbele turbo, 650 pk en een koppel van 800 nm, waardoor hij in slechts 2,7 seconden van 0-100 km/u kan accelereren en een topsnelheid van 330 km/u kan bereiken.
  • Geavanceerde technologie: De auto is uitgerust met systemen zoals Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), Porsche Traction Management (PTM) en Porsche Stability Management (PSM) voor optimale prestaties, tractie en stabiliteit op de weg.
  • Uitstekende rijdynamiek: De 911 Turbo S beschikt over actieve achterasbesturing, dynamische motorsteunen en een multilink veersysteem voor nauwkeurige handling, verbeterde stabiliteit in bochten en een betere respons op hobbels en oneffenheden.
  • Luxueus en sportief interieur: Het interieur is voorzien van hoogwaardige materialen zoals lederen bekleding, aluminium sierdelen en koolstofvezel accenten, samen met een ultramodern infotainmentsysteem voor comfort en gemak tijdens het rijden.
  • Iconisch en aerodynamisch design: De Porsche 911 Turbo S combineert het klassieke 911-design met moderne technologie en aerodynamische kenmerken, zoals grote luchtinlaten, scherpe lijnen en vormen, en een kenmerkende spoiler voor efficiënte luchtstroom en stabiliteit op hoge snelheden.

Inhoudsopgave

De Porsche 911 Turbo S is de crème de la crème van de 911-lijn. Het is een auto die niet alleen gaat over acceleratie, maar ook over precisie en prestaties. Als je geïnteresseerd bent in een snelle auto, dan is de 911 Turbo S een auto die je zeker moet overwegen.

Overzicht van de Porsche 911 Turbo s

De Porsche 911 Turbo S is een droom die uitkomt voor bestuurders met een passie voor prestaties. Dit model van Porsche heeft zich gevestigd als een benchmark voor bijna perfecte techniek, met geavanceerde technologie die stabiliteit en wendbaarheid in gelijke mate biedt. Van zijn uiterlijk tot zijn vermogen maakt de Porsche 911 Turbo S een indruk die moeilijk te vergeten is.

Porsche 911 Turbo S

De Porsche 911 Turbo S wordt aangedreven door een 3,8-liter flat-six motor met dubbele turbo en een vermogen van 650 pk en een koppel van 800 nm, waarmee hij in slechts 2,7 seconden van 0-100 km/u kan rijden en een topsnelheid van 330 km/u kan bereiken. Die oogstrelende cijfers zijn mogelijk gemaakt door de uitstekende techniek van Porsche, die er ook voor zorgt dat de auto stabiel en responsief blijft, zelfs wanneer hij tot het uiterste wordt gedreven.

Ontwerpkenmerken

De Porsche 911 Turbo S is niet alleen ongelooflijk krachtig, maar biedt ook uitzonderlijke prestaties dankzij progressieve ontwerpkenmerken zoals de actieve achterasbesturing, dynamische motorsteunen en het multilink veersysteem. Deze kenmerken zorgen er samen voor dat de auto maximale grip in de bochten behoudt en de bestuurder te allen tijde uitstekende feedback geeft. Verder is het interieur van de auto voorzien van exquise materialen zoals lederen bekleding, aluminium sierdelen en koolstofvezel accenten, samen met een ultramodern infotainmentsysteem inclusief navigatie en muziekstreamingdiensten die veel gemak bieden tijdens lange reizen.

Porsche 911 Turbo S achterkant

De Porsche 911 Turbo S is werkelijk uniek. Hij combineert een iconisch design met moderne technologie voor een rijervaring die tegelijkertijd luxueus en opwindend is. Als je compromisloze prestaties wenst zonder aan comfort of stijl in te boeten, dan is dit zeker de auto voor jouw!

Porsche’s geavanceerde technologie voor een naadloze rijervaring

De Porsche 911 Turbo S is het summum van de ingenieurskunst van Porsche en de geavanceerde technologie zorgt voor een naadloze rijervaring. Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) is een actief chassiscontrolesysteem dat een reeks sensoren gebruikt om de dempers voortdurend aan te passen voor optimale prestaties in bochten. Het Porsche Traction Management (PTM) systeem werkt met selectieve wielremmen en koppelverdeling voor maximale tractie op alle oppervlakken. Porsche Stability Management (PSM) helpt de auto te allen tijde stabiel te houden door continu het sturen, accelereren en remmen te controleren voor een optimaal weggedrag, zelfs in uitdagende omstandigheden.

Rijdynamiek

Daarnaast heeft Porsche de auto ook ontworpen met vooruitstrevende voorzieningen zoals actieve achterasbesturing en dynamische motorsteunen voor een verbeterde rijdynamiek. Dit zorgt voor nauwkeuriger bochtenwerk en meer stabiliteit in harde bochten, wat essentieel is voor circuit rijden. Bovendien heeft Porsche de auto uitgerust met een multilink ophangingssysteem dat het rijcomfort optimaliseert en toch een uitstekende grip biedt. Dit systeem zorgt ook voor een betere respons op hobbels en oneffenheden in het wegdek.

Porsche 911 Turbo s bocht

Al met al zorgt de geavanceerde technologie van Porsche voor een veilige en opwindende rijervaring in de Porsche 911 Turbo S – een die een iconisch design combineert met moderne voorzieningen voor een onvergetelijke reis telkens wanneer je achter het stuur kruipt!

De Porsche 911 Turbo s – vermogen en snelheid gecombineerd met luxueus comfort

De Porsche 911 Turbo S is een auto die het beste van twee werelden combineert: prestaties en luxe. Met een vermogen van 650 pk en een snelheid van 0-100 km/u in slechts 2,7 seconden, zal je met deze auto de snelste op de weg zijn. Deze acceleratie is 0,5 seconden sneller dan de Porsche 911 GT3 RS. Dit komt door de krachtige 3,8-liter zescilinder motor die is gekoppeld aan een achttraps automatische transmissie. Deze combinatie zorgt voor een ongeëvenaarde rijbeleving en prestaties.

Porsche 911 Turbo s acceleratie

De Turbo S is ook uitgerust met een actief aerodynamisch systeem dat automatisch de luchtstroom naar de radiator en remmen aanpast, waardoor de auto stabieler rijdt op hoge snelheid. Daarnaast zorgt dit systeem voor de aanpassing in luchtstromen die onder de auto door gaan en aan de achterzijde van de 911. Dit wordt gedaan door een active front spoiler in de bumper en een active spoiler aan de achterzijde van de Porsche. Dit systeem zorgt voor verbeterde prestaties en een efficiëntere koeling van de motor.

Porsche 911 Turbo S Aero

De Porsche 911 Turbo S is een auto die zowel op het circuit als op de openbare weg een geweldige rijbeleving biedt. Het is een auto die zowel qua prestaties als qua design niets te wensen overlaat. Het is een droomauto voor velen en de Porsche 911 Turbo S is een auto die je een gevoel van vrijheid en snelheid geeft. Deze auto is een symbool van kwaliteit en luxe en is een geweldige keuze voor degenen die op zoek zijn naar de ultieme rijbeleving.

Porsche 911 Turbo S Aero spoiler

Iconisch design ontmoet moderne technologie in de Porsche 911 Turbo s

Exterieur

Het exterieurdesign van de 911 Turbo S is gericht op aerodynamica en prestaties, met scherpe lijnen en vormen die zorgen voor een efficiënte luchtstroom. De voorkant van de auto is gedomineerd door de grote luchtinlaten, die zorgen voor voldoende koeling voor de motor en remmen. De kenmerkende koplampen zijn geplaatst in een scherp gevormde behuizing en bieden een helder zicht voor de bestuurder.

Porsche 911 Turbo S front

Aan de achterkant van de 911 Turbo S treffen we een grote, kenmerkende spoiler aan, die bijdraagt aan de aerodynamica en de stabiliteit van de auto bij hoge snelheden. De achterlichten zijn geplaatst in een scherp gevormde behuizing, die perfect aansluit op het design van de rest van de auto. Het exterieur van de 911 Turbo S is afgewerkt met exclusieve, sportieve wielen die de agressieve uitstraling van de auto versterken.

Porsche 911 Turbo S rear

De Coupé is een echte blikvanger, met zijn lage neerhangende neus en brede achterkant, die de indruk wekt van een constante beweging. Maar als je echt wilt genieten van het rijden, dan is het Porsche cabriolet model de juiste keuze. Met het dak open, kun je de snelheid en de kracht van de 911 Turbo S echt voelen. Bovendien is het uitzicht vanuit de cabriolet gewoon adembenemend.

Porsche 911 Turbo s cabrio

Interieur

Het interieur van de Porsche 911 Turbo S is voorzien van lederen bekleding en sportstoelen die perfect aansluiten bij het sportieve karakter van de auto. De stoelen zijn verstelbaar en bieden veel steun, zodat je comfortabel kunt rijden, zelfs tijdens snelle bochten. De instrumenten zijn duidelijk afleesbaar en geplaatst op een manier waardoor je ze gemakkelijk kunt zien tijdens het rijden.

Porsche 911 Turbo s stoelen

Het stuurwiel is ook speciaal ontworpen voor de Porsche 911 Turbo S, met een sportief design en een goede grip. Hierdoor heb je nog meer controle over de auto. De knoppen op het stuurwiel zijn gemakkelijk te bereiken en te bedienen, zodat je zonder afleiding kunt blijven rijden.

Het interieur van de Porsche 911 Turbo S is niet alleen gericht op comfort en prestaties, maar ook op stijl. De afwerking en materialen zijn van hoge kwaliteit en geven de auto een exclusief gevoel. Het interieur is een perfecte combinatie van sportiviteit en elegantie, waardoor de Porsche 911 Turbo S er niet alleen geweldig uitziet, maar ook geweldig aanvoelt.

Porsche 911 Turbo s dash

Al deze kenmerken maken van de Porsche 911 Turbo S een perfecte mix van iconisch design en moderne technologie, waardoor de bestuurder elke keer dat hij achter het stuur kruipt een onvergetelijke rijervaring beleeft!

Waarom de Porsche 911 Turbo S een ideale auto is voor geweldige rijervaringen

De Porsche 911 Turbo S is een ideale auto voor wie luxe rijden wil ervaren met compromisloze prestaties. De Porsche 911 Turbo S is perfect voor liefhebbers van de sensatie van een sportwagen, want hij combineert een iconisch design met moderne technologie voor een onvergetelijke rijervaring.

Motor

De Porsche 911 Turbo S wordt aangedreven door een 3,8-liter flat-six motor met dubbele turbo, die 580 pk aan vermogen levert. De transmissie is voorzien van een dubbele koppeling waardoor hij snel en soepel kan schakelen. Met dit alles is hij een van de krachtigste Porsche-modellen ooit gebouwd en kan hij snelheden bereiken tot 330 km/u. Porsche’s geavanceerde dynamische chassisregeling (PDCC) en Porsche tractiemanagement (PTM) zorgen ervoor dat de Porsche 911 Turbo S op elk type terrein en in alle weersomstandigheden maximaal kan accelereren, waarbij hij met selectieve wielremmen en koppelverdeling aan de grond blijft.

Porsche 911 Turbo s engine

Onderstel

Het onderstel van de Porsche 911 Turbo S is echt iets om over te praten. Deze auto is zo ontworpen dat hij zowel stabiel als wendbaar is op de weg, en dat is te danken aan het geavanceerde onderstel. Deze bestaat uit een McPherson-veerconstructie op de vooras en een multilink-constructie op de achteras. Dit zorgt ervoor dat de auto een geweldige wegligging heeft, waardoor je altijd in controle bent. Bovendien is het onderstel ook voorzien van een adaptieve luchtvering, waardoor je de hardheid van de vering kunt aanpassen aan de wegomstandigheden.

Porsche 911 Turbo s onderstel

Rijervaring

De Porsche 911 Turbo S beschikt ook over actieve achterasbesturing en dynamische motorsteunen voor een betere reactie op hobbels of oneffenheden in het wegdek – waardoor de bestuurder zich meer verbonden voelt met de weg, zodat elke rit aanvoelt als een unieke rijervaring telkens wanneer je achter het stuur kruipt! En als het gaat om veiligheid, houdt Porsche Stability Management (PSM) de auto te allen tijde stabiel door het sturen, accelereren en remmen constant te controleren.

Consumentenadviesprijs

De Porsche 911 Turbo S is een auto die veel mensen wel willen hebben, maar waar niet iedereen de prijs voor wil betalen. De prijs van deze auto is namelijk behoorlijk aan de hoge kant. Je betaalt al snel rond de € 303.000 voor de coupé en € 319.000 voor de cabrio van de Porsche 911 Turbo S. En dat is natuurlijk geen klein bedrag.

Porsche 911 Turbo S side

Maar als je de prijs van de Porsche 911 Turbo S vergelijkt met andere high-performance sportauto’s, dan valt het wel mee. De 911 Turbo S is immers een van de snelste en meest geavanceerde sportauto’s die er op de markt is. En als je bedenkt dat je hiermee een auto koopt die ontworpen is om op het circuit te presteren, dan is de prijs wel te verantwoorden.

Bovendien is de Porsche 911 Turbo S een auto die een goede waarde behoudt. Dus als je er één koopt, dan zal je er in de toekomst waarschijnlijk nog een groot gedeelte van de aankoopprijs ervoor terug krijgen.

Afbeeldingen afkomstig van: Porsche en Porsche Newsroom

Picture of Hugo van Duin
Hugo van Duin
Hoofd redacteur bij Prestige Automotive
Deel dit bericht:

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en reviews van Prestige Automotive.

Deze website maakt gebruik van cookies

Wij maken gebruik van cookies om de optimale gebruikerservaring te bieden.